Μετακόμιση τώρα: συμβουλές και tips που θα σε βοηθήσουν και θα σε βγάλουν από την….δύσκολη θέση!
Μήπως λοιπόν σε πετυχαίνω σε αυτή την φάση; Σίγουρα για τους περισσότερους η περίοδος μιας μετακόμισης και της αλλαγής σπιτιού είναι μια αγχωτική στιγμή…. Ωστόσο το σημαντικό είναι να κρατήσεις τα θετικά από αυτή την νέα κατάσταση και φυσικά να την περάσεις όσο πιο ήρεμα και οργανωμένα μπορείς!
Για αυτό σου ετοίμασα το σημερινό άρθρο για να σε βοηθήσει και να σε χαλαρώσει λίγο σε αυτή την φάση τρέλας και πανικού που επικρατεί γύρω σου αυτή την στιγμή!
Αρχικά να θυμάσαι:
Καινούργιο σπίτι σημαίνει καινούργια αρχή!
Ξεκινώντας από τα βασικά….
•Βήμα βήμα πως πρέπει να ξεκινήσεις να μαζεύεις πριν αρχίσεις να πακετάρεις:
Πρώτο βήμα είναι να αρχίσεις από τους χώρους που θέλουν περισσότερη δουλειά. Όπως είναι για παράδειγμα οι αποθήκες, τα πατάρια και οι ψηλοί χώροι της ντουλάπας.
Μέρη στα οποία έχεις απλά αποθηκεύσει πράγματα και χρειάζονται σίγουρα ένα ξεκαθάρισμα. Γιατί αναλόγως και τους αποθηκευτικούς χώρους και τις ανέσεις του νέου σπιτιού θα κρίνεις πόσα πράγματα μπορείς πραγματικά να κρατήσεις! Αλλά και φυσικά να αξιολογήσεις τι πραγματικά είναι χρήσιμο και τι όχι!
*Tip: Οποιαδήποτε καινούργια συσκευή πήρες τον τελευταίο καιρό, κράτησε την κλειστή μέσα στην συσκευασία της με σκοπό να ανοιχτεί στο νέο σπίτι! Έτσι θα μετακινηθεί με ασφάλεια στο κουτί της!
✔️Declutter/Ξεκαθάρισμα πραγμάτων:
Έτσι λοιπόν εννοείται πως το πρώτο tip που έχω να σου δώσω έχει να κάνει με το ξεκαθάρισμα των πραγμάτων, σταδιακά ολόκληρου του σπιτιού σου.
Είναι σχεδόν απαγορευμένο να πας στο καινούργιο σπίτι με αντικείμενα που δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης. Με αντικείμενα μη χρηστικά,ελαττωματικά η πλέον καθόλου αγαπημένα.
Το καινούργιο σου σπίτι πρέπει να σφύζει από ζωή και θετική ενέργεια! Για να μπορέσεις σε αυτό να απολαύσεις νέες όμορφες στιγμές και αυριανές αναμνήσεις….
Οπότε από την στιγμή που έχεις αποφασίσει ότι θα μετακομίσεις ταυτόχρονα ξεκινάς και το declutter. Ανεξάρτητα του πότε θα κλείσεις το νέο σου σπίτι και του πότε τελικά θα μπεις μέσα! Καθώς αν δεν κάνεις συχνά home decluttering, είναι μια διαδικασία που θα απαιτήσει χρόνο.
Ξεκίνησε ακόμα και 1 μήνα πριν από:
•τα ρούχα/αξεσουάρ
•βιβλία
•χαρτιά
•διάφορα μικροαντικείμενα
•αντικείμενα συναισθηματικής αξίας
Αυτή είναι η σειρά ξεκαθαρίσματος που προτείνει άλλωστε και η Marie Kondo.
Διάβασε επίσης: KonMari method η FlyLady system;Τι σου ταιριάζει καλύτερα;
•Ύστερα περνώντας στα λίγο πιο πρακτικά μέρη μιας μετακόμισης:
✔️Ετοίμασε πιο νωρίς τα θέματα που καθυστερούν όπως μεταφορά τηλεφώνου/Ίντερνετ.
Μεταφορά η αλλαγή νερού, ρεύματος και τηλεφώνου/Ίντερνετ: άμεση διακοπή και επανασύνδεση στο νέο σπίτι! Ενημέρωσε άμεσα τις εταιρίες που είσαι πάροχος σχετικά με την αλλαγή διεύθυνσης σου γύρω στις 15-20 μέρες πριν από την μετακόμιση. Επειδή αυτά τα θέματα παίρνουν κάποιες μέρες για να γίνουν, καλό είναι να τα προγραμματίσεις λίγο νωρίτερα ώστε να μην μείνεις προ εκπλήξεων!
✔️Ενημέρωσε γενικά για την νέα σου διεύθυνση:
Σε συνεργάτες, Eshop’s που είσαι εγγεγραμμένο μέλος γιατί ψωνίζεις συχνά, σε εταιρίες που είσαι συνδεδεμένος και έχεις λογαριασμούς. Μέχρι και στο e-food! Γενικά όπου είναι απαραίτητο σημείωσε το και κάνε άμεσα την αλλαγή της διεύθυνσης.
•Και αφού έφτασε η στιγμή για το πακετάρισμα:
Αρχικά θα σου έλεγα να ξεκινήσεις να πακετάρεις με μια σειρά, ξεκινώντας από αυτά τα είδη που έχεις ήδη ξεκαθαρίσει και δεν αποτελούν αντικείμενα α’προτεραιότητας.
Ιδανικά με τα πράγματα που γνωρίζεις ότι και στο νέο σπίτι κάπου θα αποθηκευτούν και δεν χρειάζεται να είναι άμεσα προσβάσιμα. Οργάνωσε και ταξινόμησε τα σωστά και ασφαλή σε πλαστικά κουτιά η κούτες που ενδεχομένως ίσως να μείνουν και έτσι χωρίς να ανοιχτούν!
✔️Προμηθεύσου παραπάνω κούτες σε διάφορα μεγέθη. Ότι κούτα σου έρχεται από τυχόν παραγγελία στο σπίτι και είναι γερή μπορείς να την κρατάς πλέον!
✔️Μην ξεχάσεις να προμηθευτείς:
κολλητικές ταινίες, χαρτοταινίες, ψαλίδια, ετικέτες, παλιά περιοδικά η εφημερίδες και μαύρες μεγάλες σακούλες σκουπιδιών.
✔️Κάθε κούτα που είναι έτοιμη για να κλείσει, πρέπει να αναγράφει πάνω αλλα και στο πλάι τι ακριβώς περιέχει μέσα αλλά και σε ποιον χώρο/δωμάτιο του νέου σπιτιού θα πάει.
Tip: Επέλεξε να τα γράφεις με μαρκαδόρο η μεγάλες ετικέτες. *Μην ξεχάσεις να γράφεις και την λέξη προσοχή στις κούτες με τα εύθραυστα αντικείμενα!
Με την συγκεκριμένη ταξινόμηση βάζοντας κάθε κούτα στο δωμάτιο που ανήκει, θα εξοικονομήσεις σημαντικό χρόνο κατά την τακτοποίηση! Δεν θα ψάχνεις που βρίσκεται κάθε κούτα!
Το πακετάρισμα πρέπει να συνεχίσει με προϊόντα και αντικείμενα που γνωρίζεις σίγουρα ότι θες να πάρεις μαζί σου αλλα δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.
Όπως είναι για παράδειγμα κάποια αγαπημένα σου διακοσμητικά η κάποια βιβλία που έχεις διαβάσει και κρατάς στην συλλογή σου!
Tip: φυσικά για τα εύθραυστα αντικείμενα-διακοσμητικά μην ξεχάσεις να τα τυλίξεις με χαρτί! Χρησιμοποίησε παλιά περιοδικά και εφημερίδες που προορίζονται για ανακύκλωση η χαρτί κουζίνας.
✔️Ξεχωριστές και τελευταίες οι κούτες με τα πιο απαραίτητα προϊόντα και είδη πρώτης ανάγκης.
•Μια γενική σειρά για να συνεχίσεις το πακετάρισμα είναι:
✔️ρούχα:
Ιδανικά με τα ρούχα εκτός season που βρίσκονται ήδη κάπου φυλαγμένα! Αφού τους ρίξεις μια μάτια κάνοντας ένα declutter και σε αυτά, στην συνέχεια ξεκίνα να τα πακετάρεις. Ας πούμε αν μετακομίζεις τώρα που είμαστε στην εποχή του φθινοπώρου, τα καλοκαιρινά ρούχα είναι ευκαιρία να μαζευτούν πρώτα! Να μεταφερθούν έτοιμα για αποθήκευση και κρύψιμο στις ντουλάπες του νέου σπιτιού!
*Tip: Τα ρούχα μπορείς να τα μεταφέρεις σε θήκες η κουτιά που τα έχεις ήδη φυλαγμένα. Τα ρούχα που χρησιμοποιείς περισσότερο μπορείς να τα τοποθετήσεις είτέ σε μεγάλες σακούλες σκουπιδιών η σε κούτες διπλωμένα και τακτοποιημένα. Έτοιμα δηλαδή για άμεση χρήση!
*Tip: Στο εμπόριο υπάρχουν και οι χαρτοντουλάπες, οι οποίες είναι ψηλές κούτες που περιέχουν μια ράγα ντουλάπας για να μπορείς να μεταφέρεις τα κρεμαστά ρούχα όπως είναι στις κρεμάστρες τους.
Έτσι θα είναι έτοιμα αμέσως για το κρέμασμα στις ντουλάπες του νέου σπιτιού χωρίς καν να χρειαστούν σιδέρωμα!
✔️πακετάρισμα ανα δωμάτιο:
Μια πολύ καλή ιδέα για να τελειώνεις πιο γρήγορα είναι να ασχοληθείς με το πακετάρισμα ανα δωμάτιο! Πιάνοντας λοιπόν έναν έναν χώρο του σπιτιού και ξεκινώντας από ρούχα και αντικείμενα που δεν είναι για άμεση χρήση, άρχισε να τα κρύβεις! Με αυτόν τον τρόπο ένα ένα δωμάτιο θα ετοιμάζεται μπαίνοντας σε μια σειρά. Επίσης αναγράφοντας πάνω σε κάθε κούτα από πιο δωμάτιο προέρχεται, με την μετακόμιση θα πηγαίνει απευθείας στον αντίστοιχο νέο χώρο! Δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο!
Tip: αν θες να κρατήσεις ακριβώς κάποιον τρόπο τακτοποίησης-οργάνωσης ορισμένων πραγμάτων όπως είχες στο προηγούμενο σπίτι, τότε αποτύπωσε τα σε μια φωτογραφία για να τα ξανά τοποθετήσεις με τον ίδιο τρόπο!
Φυσικά μην παραλείψεις να πάρεις ιδέες οργάνωσης για το νέο σπίτι και από το αγαπημένο Pinterest! Ρίξε μια ματιά εδώ
✔️Όπως ήδη αναφέραμε, ξεκινάς πρώτα από ότι υπάρχει ήδη αποθηκευμένο μέσα σε ντουλάπια, συρτάρια, ντουλάπες.
✔️Τσάντα πρώτων ημερών:
Μην ξεχάσεις να ετοιμάσεις και μια τσάντα με ότι θα χρειαστείς σίγουρα τις πρώτες μέρες στο νέο σπίτι.
Μια βαλίτσα η κούτα με τα πρώτα απαραίτητα είδη ανάγκης: φάρμακα,είδη υγιεινής,δυο αλλαξιές ρούχων. Αυτό θα σε βοηθήσει ώστε να μην ψάχνεις και ανοίγεις στα βιαστικά κούτες για να βρεις κάτι που χρειάζεσαι επείγον.
Ανάλογα από τον όγκο των πραγμάτων και των ρούχων που έχεις , από τον αριθμό μελών του σπιτιού και από τον διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο σου μπορείς να υπολογίσεις πόσες μέρες θα χρειαστείς για να ξεπακετάρεις. Για να ανοίξεις και να τακτοποιήσεις όλες τις κούτες και να οργανώσεις τους νέους χώρους. Η μια εβδομάδα είναι ένα σίγουρο χρονικό διάστημα!
Tip: Μια καλή ιδέα είναι πριν την ημέρα της μετακόμισης, να πηγαίνεις με το αυτοκίνητο κάποια μικροπράγματα και κάποιες κούτες από αυτές που ετοίμασες πρώτες πρώτες! Για να μην μένουν όμως έτσι μέσα στην μέση του σπιτιού, καλό είναι να αφιερώσεις λίγο χρόνο στο νέο σπίτι τακτοποιώντας και αδειάζοντας κούτες αμέσως με το που τις μεταφέρεις. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσεις πολύ χρόνο και όταν θα μείνεις στο νέο σπίτι την πρώτη μέρα δεν θα γίνεται ένας χαμός από στοίβες με κλειστές κούτες! Θα έχουν μειωθεί κατά πολύ!
✔️Κάλυψε με αεροπλάστ (το πλαστικό διάφανο με τις φυσαλίδες) η με ζελατίνα, όλα τα εύθραυστα υλικά, έπιπλα και συσκευές που χρειάζονται προστασία για να μεταφερθούν ασφαλή χωρίς να γδαρθούν.
*Tip: Επέλεξε την χαρτοταινία για συρτάρια η ντουλάπια επίπλων που δεν θέλεις να ανοίξουν κατά την μεταφορά. Η χαρτοταινία δεν θα αφήσει σημάδια στα έπιπλα σου. Απέφυγε την κολλητική ταινία.
Μερικά ακόμα σύντομα tips:
✔️Κάθε μετακόμιση χρειάζεται τον αρχηγό της! Να είσαι εσύ λοιπόν ο dealer κατά την διάρκεια της μετακόμισης. Εσύ το άτομο που θα επιβλέπει και θα ελέγχει τα πάντα!
Για την ημέρα της μεταφοράς:
✔️Ξεκινήστε από νωρίς το πρωί
✔️Βρείτε από νωρίς άτομα και χέρια που θα σας βοηθήσουν
✔️Βρείτε φορτηγό/αυτοκίνητο
✔️Μεταφέρετε πρώτα τα μεγάλα ογκώδη και βαριά έπιπλα
•Ωστόσο πριν αρχίσεις να μεταφέρεις τα πράγματα στο νέο σπίτι:
✔️τσέκαρε οτιδήποτε μπορεί να χρειάζεται επισκευή η κάποια διόρθωση στο νέο σπίτι! Όπως επίσης και αν χρειάζεται βάψιμο καλό είναι να το κάνεις πριν μπεις μέσα!
✔️καθάρισμα του νέου σπιτιού: ακριβώς πριν αρχίσεις να μεταφέρεις τα πράγματα σου, καλό είναι να πας να κάνεις ένα γενικό καθάρισμα στο άδειο σπίτι! Σε αυτό το κομμάτι φυσικά μπορείς να ζητήσεις οποιαδήποτε φιλική βοήθεια! Για αυτό άλλωστε δεν είναι οι φίλοι; Επίσης καλό είναι λίγο πριν φύγεις να ρίξεις και ένα καθάρισμα στο παλιό σπίτι!
Αν έχεις ατμό-καθαριστή θα σου φανεί πολύ χρήσιμος για το καθάρισμα του νέου χώρου. Ειδικά αν υπάρχουν ήδη κάποια έπιπλα στο νέο σπίτι από τον ιδιοκτήτη που θα έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί.
Όσο σε καλή κατάσταση η καινούργιο και αν είναι ένα σπίτι, ένα καθάρισμα το χρειάζεται σίγουρα καθαρά από άποψη ασφάλειας και υγιεινής.
Ελπίζω πραγματικά να σου φάνηκε χρήσιμο το άρθρο και να σε βοηθήσει αν βρίσκεσαι σε περίοδο μετακόμισης! Με μια σωστή οργάνωση των πραγμάτων και μια καλή διαχείριση του χρόνου όλα θα σου φανούν πιο εύκολα!
Άλλωστε οι αλλαγές τελικά δεν έχουν την δική τους ομορφιά; Πόσο μάλλον μια αλλαγή σπιτιού που αποτελεί μια ολόκληρη ανανέωση!